Läxor + Läsdag

Hejsan

Gjorde läxor förut. Inte kul men det måste göras. Själv satsar jag ganska högt på mina omdömen. Eller jag vet inte, jag vill bara klara mig :D Men nästa år får jag betyg så då får jag nog skärpa mig. I fyran var jag rätt slarvig med läxor och sånt men jag har ändrat taktik, jag kör sista minuten racet istället xD

Jag gör alla läxor dagen innan dom ska in. Smart taktik eller? Kanske inte men jag kör på den ändå. Ibland är jag tvungen att göra läxorna tidigare men jag bryr mig inte. Så länge jag klarar mig är jag nöjd som sagt.

Men vi hade i alla fall läsdag idag! Jag är en av världens största bokmalar så jag älskade det. Jag läste ut en jätte tjock bok som heter Cirkeln. Jag tycker att ni borde läsa den, men för känsliga personer kanske det är bra att vänta typ 2 år. Den kan vara lite äcklig men spännande i själva handlingen.

Sen läser jag en annan bok nu som heter Odjuret. Det handlar om en kille som tar hand om ett odjur. Den är också värd att läsa. Jag tror den utspelar sig i England.

Den första boken utspelar sig i Sverige i Engelsfors. Det handlar om ett par tjejer som har magiska krafter och skolan är ondskans plats. Det kan man väl förstå xD Men ni får gärna ta reda på mer om böckerna.


Föresten tycker inte ni att dom här bilderna är lite lika?



Undra om det finns typ några till, Panfu har ju funnits rätt länge så det borde väl finnas åtminstone 2 till i Sverige eftersom Panfu kom till Sverige 2008. Fast man vet ju inte.

Nu blev det mycket text men det är ju kul att läsa (enligt mig i alla fall) ?

Kommentarer
Postat av: Ninen!

OMG Jag läser oxå den boken! :D Cirkeln asså xD DEN ÄR JU SKIT BRA! Jag har ganska mycket kvar, i helgen ska vi åka till farmor och ha tråkigt så då ska jag försöka läsa till minst kapitel 40 ;) Hihi :D

2011-11-17 @ 21:15:29
URL: http://panfusegnaninen.bloggplatsen.se
Frågor får svar under Frågor och svar! Om du inte kan vänta kan du leta i mina kategorier och se om du hittar ditt svar där.
Kommentera inlägg här:

Ditt lilla namn:
Komma ihåg ditt namn??

E-postadress: (Visas inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0